Ett nytt liv?

Hej!
Det var ett tag sedan jag skrev på bloggen men har haft så mycket att göra. Jag har börjat ta tag i mitt liv nu ordentligt och det innebär bl a att börja idrotta igen. Har varit så otålig för jag har inte kommit i gång ordentligt innan men nu är det slut på det! Jag har även börjat med en diet som känns helt perfekt för mig. Det enda som jag måste kämpa extra hårt för är mitt sockersug. Jag har satt upp olika mål för mig själv och just nu ligger drömmålet på att gå ner 20 kg. Detta målet har jag helt självmant satt upp för jag vill må bättre, bli piggare och få bättre kondition.
Jag började denna resa den 23 februari och har i skrivande stund gått ner hela 2,6 kg vilket jag är riktigt nöjd med!
Jag och Erik satte oss ner och gjorde ett målschema/matschema samt ett träningschema.
Matschemat är väldigt enkelt, räknar kcal dvs kalorier, äter jag mindre kalorier och mat som mättar bättre än annan mat så håller jag mig mätt längre vilket betyder att jag risken för att småäta blir mindre.
Mina portioner i dag är större än vad dom var förr men är mycket nyttigare och har mindre kalorier.
Brukar använda grönsaker såsom broccoli och tomater då dessa "fyller ut" mättnaden utan behöva räkna kalorimängd.
Här nedan är det tre exempel på hur en lunch/middag enligt mitt matschema kan se ut! :)

Detta är tre exempel på hur en lunch/middag enligt mitt matschema kan se ut

Jag har även börjat röra mer på mig och detta i form av vanlig promenad till en början (går ca 4 km varje dag).
Har blivit gymvärd på friskis & svettis och får därför tränar där vilket innebär att jag har börjat haka på Erik när han ska till gymmet. När jag ska dit så går jag inte ut och går utan jag kör stenhård crosstrainer-träning på intervalläge i runt 10 minuter istället, kan säga att det gör susen för benen! ;)
Skulle vilja testa på afrikansk dans eller någon typ av boxingpass. Har hur mycket som helst som jag skulle vilja utmana mig själv i, vi får se vad det blir. =)

"Lillan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback