Fashionshow på Entré i Malmö!

Hejsan alla godingar!
I går kom jag hem efter att ha varit i Malmö sedan i fredags. Det som stod på schemat var modevisning i varuhuset Entré i centrala Malmö. Kvällen innan möttes vi alla 30 st modeller upp i studion på 34e (!?!) våningen i turning torso. 
Efteråt så gick jaqg och en annan tjej förbi Ica maxi som ligger aldeles intill torson för lite kvällsmat och frulle dagen efter. Skrattade gott åt våran sajl på kvällen, vi var nämligen två stycken som stod och pumpade för hand upp luftmadrasserna. Skulle gissa att vi var dom enda i det lyxiga huset som "campade" den kvällen där vi för övrigt sov i köket! :P Jag hann sedan finslipa det sista på min catwalk-gång och detta i rosa snoopy pjamasbyxor, som vi skrattade! Kunde inte somna förrän klockan var efter 1 på natten och då med ett leende på läpparna!

Dagen därpå så vaknade vi efter kl: 7 någongång och sedan skulle vi mötas upp vid kl: 9 vid Entré för ett sista genrep och väntan på smink och hår. Väntade mellan kl: 9-13 på att få mitt hår fixat och 1 timme senare så var både smink och håret klart. P:S (Bilder kommer)
Showen började kl: 16 och sedan rullade det på, iom att detta var min första modevisning så blev man lite shockad över hur stressigt det verkligen är "bakom scenen". Det är inte alls så lugnt som det ser ut att vara (ska inte avslöja för mkt men det var som att vara 30st ödlor i ett terrarium där alla kutar åt alla håll). Här nedan är ett videoklipp från showen (jag kommer ut näst sist med en röd sjal runt halsen efter 0.54 sek in i klippet)
http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150282696673917
Efter showen så begav vi oss mot stationen och vårat tåg som skulle passas. Nöjda med dagens prestation så öppnade vi våra goodiebags som vi köpte på Glitter vilket blev ett bra avslut på dagen!

När jag kom hem så kunde jag äntligen ta bort min hårda sminkning och duscha bort allt hårsprej (trodde jag ja!) Om ni där ute någongång haft en sk badhairday så var detta 10 ggr värre, var som Cameron Diaz som spelade i den där Mary. Håret bara stod rakt upp!

När jag duschat och gjort mig klar så somnade jag i min gubbes knä där jag sov gott hela natten lång... <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback