Flera provtagningar senare...

Hej alla läsare!
 
Jag har hunnit med ett ex antal rundor till och från olika provtagningar och var i går hos min läkare på medicinmottagningen i Halmstad.
 
Han meddelade att allt såg bra ut på dom tidigare undersökningarna men att dom även har gjort en blodkoagulerings utredning när jag först kom in till sjukhuset.
Denna visade dock att jag har en koaguleringsrubbning i blodet (enligt läkaren så har 10 % av befolkningen detta besvär) Det som förändrar min vardag är när/om jag ska ha barn så måste jag ta fragmin-sprutorna i hela 11 månader...varje dag.
Det som gjorde att jag gick i från läkaren ändå ganska nöjd var det att han gav mig tummen upp vad gäller att spela ishockey med Waran vilket för mig var en stor lättnad då jag tidigare fått ett NEJ.
 
Det jag ska göra nu är att jag fortsätter att ta mina tabletter (och sprutor VB) och har på mig mina stödstrumpor så mycket jag kan till december sedan får vi se vad proverna säger.
Närmast på schemat är säsongens första isträning som äger rum på onsdag kväll. Har ej varit på is sedan min benoperation för 2,5 år sedan så det ska bli spännande och se hur det känns.
 
 Snart är jag där igen, woohoo!
 
 
Over and out!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback