3:e provtagningen

Hej alla vänner!
 
Efter att ha varit på provtagningen i torsdags och fick ett för lågt värde så var det bara att rida ut helgen med sprutorna och peppa inför dagens provtagning.
 Fick dock vänta en bra stund på grund av att hon som stack mig förra gången skulle precis på rast men det var helt klart värt att vänta på för hon är duktig! Denna gången gick det dock inte lika smidigt som förra då det tidigare stället dom stack på hade det blivit ett blåmärke så det kom inte tillräckligt med blod.
 
Dom fick sticka en gång till men innan dom stack ville dom värma mig, var trots allt iskall av ren skräck för dom förbaskade nålarna!
Bilden nedan visar uppvärmningsklossarna som jag fick sitta med en stund för att kärlen ska vidgas och bli synligare.


Jag fasttejpad mot stolen med uppvärmningsklossar
 
 
Det hjälpte som tur var och till slut fick jag andas ut!
Min sambo ska jobba i kväll och eftersom det var han som ger mig injektionerna runt klockan 20-tiden så måste vi veta i förväg om vi ska fortsätta med sprutorna eller inte.
Så jag ringde min AK-mottagning och fick beskedet, inga mer sprutor hemma på ett tag då mitt värde ligger på 2,2!
Är underbart att veta att man slipper bli stucken nu några dagar framöver tills nästa blodprov!
 
 
Det får jag fira med en liten Ben & Jerrys glass som belöning!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback